Kumaştan Oyuncak Yapımı


       Kumaştan çıngırak yapımı;Yuvarlak pasta tabağıyla kumaş üstüne daire çizdim iki adet ve kestim. Kenarlarını 1cm içine kıvırarak teyelledim. Sonrasında kurdelalardan şeritler kestim ve ne kadar aralıklı duracak ve hangi renkler bir arada duracak sırayla onları koydum. Yine elle şeritleri katlayıp dairenin birine aralıklı diktim. Gel gelelim korkuyla yaklaştığım ilk dikiş makinesi macerama. İlk kurdelalı parçayı düz dikişte diktim, sonra diğer daireyle birleştirdim ama elyafın içine konacağı kadar yer bıraktım dikmedim. Bu iki parçayı birleştiriken düz değilde süslü bir nakış seçtim güzel oldu, hem nasıl oluyormuş denemişte oldum. İçine elyaf koydum, birde çıngırak (için Emel'in tavsiyesini uyguladım, altın kutusuna keçiboynuzu tohumu (az olduğu için) ve metal 2-3 düğme koydum ve dışını bantladım. ) koydum ve kalan kısmını diktim. Elde bile yapılacak bir çıngırak. Dış resim kısmını da elimle işledim biraz el oyalacı ama kızım için değerdi.
      Yapmak isteyenlere kolay gelsin.