Bez Pasta Yapımı

   
           Bebek görmeye gittik yakın bir arkadaşımıza.
Allah bağışlasın çok tatlı bir delikanlı. Bu aralar nette çok gördüğüm, bebek bezi pastaları ilgimi çekiyordu. İşe koyuldum, denemekten ne çıkar becerirsem güzel olur, beceremezsem de ne ala. Çok keyifle, heyecanla yaptım. Böyle şeylerle uğraşmayı çok seviyorum, beni mutlu etti. Hediyeyi verince güzel tepki almakta güzeldi.

Size gereken malzemeler:

  • Bebek bezi (kaç katlı yapacaksınız ona göre miktarı fazla seçin, birde kaç aylıksa o numarada yada bir fazla numarayı seçebilirsiniz.) 

Ben Primanın 2 numaralı 60 adet olan bezini seçtim.

  • Paket lastiği
  • Makas
  • Kurdela 
  • Streç film iç kağıt rulosu yada kağıt havlu rulosu 

 Ben streç film rulosunu kullandım boyu daha uzun

  • İçine koyacağınız hediyeler(bebek için kullanılacak herşey olabilir)
  • Pastanın en altına yuvarlak karton
  • Paketleme için şeffaf yada desenli ambalaj kağıdı, tül......
  • 25*25cm tepsi
Tepsi şart değil ama o şekli verecekseniz gerekli.

Yapımı:

Aldığımız bez, çok büyük olmasa da size 3 katlı bir pasta çıkarıyor.
En üst kat için 5 tane rulo bez yapın ayırın.(Bezin uç kısımlarını yuvarlayıp paket lastiği ile ruloyu sabitliyoruz.)
Tepsi ile iki tane kat yapacağız, eşit miktarda bez koyun.Ortasından itibaren rüzgar gülü gibi bir şekil aldırıyoruz.Yaklaşık 18 bez koyun.36 bezden iki kat yapacağız.Kalan bezler ise ayrı rulolar yapıp alt katın kenarına dizip pasta tabanını genişleteceğiz.


Bezleri paket lastiği ile birbirine sabitliyoruz.Ve ikinci katı yapıyoruz.


      Tabanın çevresine, diğer ruloları paket lastiğinin arasından geçirip dairemizi büyüttük.Tam orta kısımdan streç film rulosunu geçirdik, çünkü pastamız kaymamalı.Pastanın en tabanına da yuvarlak bir karton koyuyoruz.

Ve işin en zevkli kısmı süsleme zamanı: 
Bebeğimiz erkek olduğu için mavi kumaş kurdela seçtim.Ve nazar boncuğu ve uğur böcekleri iliştirdim.


İçine hediyelerimizi koydum.Şeffaf bir ambalaj kağıdı ile paketledim.Üzerine kurdela yatım, el yapımı etiketler yapıştırdım.









        İçinde benim yaptıklarımdan kumaştan çıngırak, erkek bebek odası için tablolarda yer aldı.
Güle güle kullansınlar inşallah.
Yapmak isteyenler içinde kolay gelsin.